Školský vzdelávací program

Filozofia a hodnoty našej materskej školy:

  • Vzájomne sa rešpektujeme a tolerujeme.
  • Prechovávame k sebe vzájomnú úctu a dôstojnosť.
  • Sme k sebe otvorení, čestní a slušní a lojálni.
  • Sme otvorení zmenám.
  • Zachovávame si slobodu v rozhodovaní úzko spojenú so zodpovednosťou.
  • Učenie sa je objavovanie a radosť.
  • Zážitkové aktivity, experimentovanie a bádanie vyvoláva u detí prirodzenú zvedavosť a radosť z učenia sa.
  •  Aktívne učenie sa dovedie deti k zodpovednosti a pochopeniu slobody v rozhodovaní sa.
  •  Deti sú vo svojej slobode samostatné a sebestačné.
  •  Poznatky detí sú späté so životom

    Všeobecnejšie referencie o nás:
    Materská škola vo svojom školskom vzdelávacom programe „Trstíčatá“ využíva projektové vyučovanie.
    V edukácii sa uplatňujú niektoré prvky pedagogickej koncepcie Márie Montessori a prvky tvorivej dramatiky. V záujme čo najúčinnejšieho rozvoja dieťaťa sú činnosti detí obohatené o aktivity podľa požiadaviek spoločenského vývoja a záujmu rodičov /plavecký výcvik, divadelné
    predstavenia, výlety, tvorivé dielne a slávnostné podujatia pre deti i rodičov/.

Lokalita materskej školy:
Elokované pracovisko Školská 1072 a Školská 1321, 925 42 Trstice
Prevádzková doba : 6,45 h – 16,30 h
Počet tried: MŠ je 2 triedna
Vekové zloženie detí v triedach: heterogénne

Profil materskej školy:

Pri výbere profilácie školy sme vychádzali z našich doterajších skúseností a potrieb dieťaťa. Organizácia výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole je charakteristická flexibilitou striedania spontánnych a riadených činností. Formy denných činností sa realizujú súbežne alebo ako samostatné organizačné jednotky, vytvára sa dostatočný priestor pre individuálne potreby a záujmy detí. Zameranie našej materskej školy na jazykovú výchovu vyplýva z dvojjazyčného prostredia, v ktorom naša materská škola pôsobí. 

Keďže jazyk a reč sprevádza väčšinu výchovno-vzdelávacích činností detí v materskej škole, je práve toto obdobie najpriaznivejšie na zvládnutie jazyka v jeho spisovnej podobe. Reč sa postupne stáva nástrojom myslenia, prostriedkom sociálnej a citovej komunikácie. Okrem všeobecne platných cieľov sme si stanovili i ciele ďalšie, predovšetkým:

  1. Utvárať jazykovú a rečovú kultúru.
  2.  Jazykový a rečový rozvoj osobnosti dieťaťa pozitívne ovplyvňovať celkovou podnetnosťou prostredia.
  3.  Utvárať správne jazykové a rečové návyky a zručnosti.
  4.  Zdokonaľovať schopnosť jasného, zrozumiteľného a plynulého vyjadrovania myšlienok.
  5.  Rozvíjať verbálnu zložku sociálnej komunikácie a neverbálnu zložku postupne zosúlaďovať s obsahom slovného oznamu alebo výpovede.
  6.  Rozvíjať vyjadrovacie schopnosti detí, bezchybnú výslovnosť, individuálne pristupovať k deťom s poruchami výslovnosti v úzkej spolupráci s logopédom.